Friday, January 18, 2008

That Friday feeling

Fredagar ar oftast mina mest stressiga dagar. Pga hur mitt jobb ar upplagt (och pga att jag sallan hinner beta av allt som ska goras innan helgen pa torsdagarna) sa blir fredagarna oftast busy. Ingen fredagskansla dar inte. Oftast jobbar jag pa som ett gnu fram till fem och sen hastar jag ivag. Inga lang-luncher, boozy luncher eller fika raster har inte. Men idag ar det "fredagsmys" (detta kletiga 90-tals ord som inte existerade nar jag vaxte upp pa 70 och 80-talet. Det narmsta jag nagonsin har kommit det var nar jag jobbade i Kopenhamn under ett ar och pa kontoret var det alltid fredags 'hygge'). Inte sa stressigt utan saker har blivit gjorda lugnt och ordentligt. Och J ar hemma idag sa vi gick ut och at lunch pa italienaren langre ned pa gatan och jag hamtade upp en kaffe pa vagen hem.
So c'mon, bring on the weekend! I'm ready.

No comments: