Wednesday, March 25, 2009

Barcelona i mars

Jag hade en fantastiskt fin helg i Barcelona. Forutom brollop och drinkar med vanner sa tillat jag mig en liten resa down memory lane och tog en promenad i mina gamla kvarter och tog en kaffe pa mitt gamla bageri. Trottade ut mina fotter varje dag da jag promenerade runt halva stan. Drack mer cava an jag behovde, at utsokta tapas och fick till och med en del paella. Sag flera utstallningar, bland annat en arkitektutstallning pa Caixa Forum om Richard Rogers som jag aldrig hade hort talas om men vars byggnader jag ju sa val kanner till - Lloyd's of London, Centre Pompidou i Paris, Millenium Dome, Heathrow's Terminal 5, Barajas i Mardrid samt Leadenhall Building i London (om den nu nagonsin blir fardig). Shoppade till och med lite i de sma butikerna i Gracia.

Det var fint, det var kul men jag langtade inte tillbaka.

No comments: