Wednesday, March 25, 2009

Packa pappas kappsack

Har mentalt borjat packa infor nasta vecka. Planen ar ju att jag ska flytta i slutet av aret, sa jag bor ju forsoka fa med mig sa mycket som mojligt pa den har resan. Men vad ska jag packa? Vad kan jag packa nu som jag inte behover de narmaste sju manaderna? Vinterklader? Skidklader? Ingendera som jag nog verkligen behover i Mexico. Och svaret ar nog att allt som jag kan avvara i sju manader ar samma saker som jag kan ge till Myrorna.

Och jag vet ju inte exakt nar jag flyttar, eller om jag ens kommer att flytta (Madrid, ni vet...). Och ska jag packa ned mina fina klanningar som inte langre passar? Jag kan ju fa dem omsydda och det ar sakert billigare att fa det gjort i Mexico an i London. Men att slapa klader som inte passar runt halva jorden kanns lite som sloseri. Sa det blir kanske nagon handvaska och nagra par skor som kan avvaras till november.

No comments: