Monday, October 08, 2007

Lost in Blackwell

Det har blivit lite for mycket gnall har pa sista tiden. Mycket jobb + forkylning var banne mig inte kul, men nu kanns det battre. Hade en toppen helg, vilken inkluderade ett besok pa V&A's couture utstallning med Debs, foljt av drinkar och middag. Hangde i puben i ett par timmar i lordags och sag England vs Australien (rugby) och sen lyckades jag faktiskt fa upp J ur sangen (bakfull & trott) for att folja med in till stan for lite sen kvallshopping. Var till Topshop och jag lamnde tillbaka en troja och kopte skinnhandskar och halsduk. Jag var imponerad over mig sjalv for i vanliga fall far jag panik kanslor bara jag narmar mig Topshop da det alltid ar sa laskigt mycket folk dar. Men i lordags besatt jag nagot slags Yoda-lugn och tampades utan irritation med med sakert nara pa tusen personer i Topshop's flagship store vid Oxford Circus. Sen blev det Singaporian Laksa pa C&R i China Town.

Men gardagen var helt klart bast. Vaknade vid atta och lag och laste i en timme tills jag blev allt for rastlos. Gav mig ut pa en 1 1/2 timmes promenad i Regents Park och det var en alldeles underbar, lagom sval/lagom ljum hostmorgon. Sen bar det av till Canary Wharf for dim sum med ett gang vanner och vi at tills vi storknade (och i tanka pa tidigare inlagg om konstiga saker jag ater sa bor det val namnas att igar at vi bla tripe, vilket jag inte vet vad det heter pa svenska - magsack kort och gott?). Jag, J, Jade och M bestamde oss sedan for att ga till West India Quey for att se om det var nagot bra pa bio. Pa vagen kontaterade vi att the Millennium Dome ju sag ut att ligga forradiskt nara och da ingen av oss varit dar bastamde vi oss for att promenera dit istallet. Jag undrade dock hur vi skulle ta oss over (eller under) Themsen for att komma dit men M (med gps in hand) forsokte lugnade mig med att det fanns en tunnel. Vi hamnade tillslut i Blackwell, vilket ar nara till Canary Wharf men ett par ljusar bort vad det galler byggnader och infrastruktur. Blackwell is a dump. Council estate husen dar (subventionerat boende) var nagot av det mest vidriga jag sett i London. Bisarrt fult. Onskade att jag hade med mig kamera for dessa hyreshus och de stark traffikerade vagarna runt var helt klart varda att fotograferas i sen egen ledsamhet.

Hittade sa smaningom en busshallplats och tog oss med buss till Millennium Dome och satte oss och tog en drink, lite trotta efter den langa proemanden. Sen hade ingen nan storre lust att se the Bourne Ultimatum, sa jag och J tog tunnelbanan hem och sag pa Cite des enfants perdus pa DVD.

Gordon Brown meddelade forresten over helgen att det inte blir val i host, sa min USA resa ar raddad!

2 comments:

Anonymous said...

Komage har jag faktiskt ätit en gång. I Frankrike. Vi var i Champagne och jobbade med druvskörden. Kocken hette Bruno, minns jag. Halva arbetslaget vägrade äta och det såg ju lite underligt ut, så jag anade väl att det kunde vara något ditåt. Men det var gott :)

Basilika said...

Se dar! Jag tycker att det ar intressant vad man ater i olika kulturer. Manniskor ater ju helst inte saker som ar ackliga, som om en viss ingrediens ingar i "husmanskost" i en region sa maste det finnas nagot tilltalande med den. Jo, komage ser inte varst aptitligt up men visst smakar det bra!

*skickar en klapp till magen ocksa*