Wednesday, October 03, 2007

Working 9 to 5

Nu har jag jobbat i snart 15 timmar. Fran lite over sex pa morgonen till lite over tio pa kvallen. Men med en timmes lunch. Just nu avskyr jag den brittiske prarmiarministern och finansministern (Brown & Darling) som inte kan offentliggora nar hostbudgeten ska publiceras (antagligen darfor att de inte har bestamt sig an om det ska bli val i host eller ej, se kommentar nedan) och darigenom orskar mig allt detta extraarbete. Har den dar lightheaded kanslan som jag kanner igen fran alla mina sena arbetsnatter i New York. Da jobbade jag ocksa 16 timmar, fast nastan varje dag (natt).

Forkylningen ar battre. Mandags var rena doden och jag var tvungen att sova middag i tva och en halv timme for att sedan ga och lagga mig vid atta-snaret. Ogonen geggade, halsen sved, rosten bar inte, nasan rann och jag hostade och hostade. Nu ar det battre men de tidiga morgontimmarna ar jobbiga. Da kanns det battre att stiga upp sa lattar hostan och jag kan borja andas mindre nastrangt. Kan bara hoppas att det blir battre imorgon.

No comments: