Tuesday, February 03, 2009

Langhelg

Det var helg har i mandags, darfor att det ar Forfattningsdagen pa torsdag. Men regeringen vet ju att nar helgen hamnar pa en torsdag sa kommer ingen j-l att jobba fredag och da tappar man ju produktions och konsumtionstillefallen som ju sa dyrbart behovs i den har ekonomiska nedgangen. Sa ledigheten blev flyttad till mandag.

Jag kunde tyvarr inte vara ledig hela dagen igar, utan var ledig mandag och tisdag morgon istallet. Det betyder jobb 6am-11am lokal tid. Och jag inser nu att jobba deltid is da shit. Seriost. "Deltid" har for mig alltid associerats med kvinnor i 40ars aldern som jobbar kommunalt och har tva barn. Men nu inser jag ju att det ar valdigt inskrankt. Deltidsarbete kan gagna sa manga fler av oss. Funkar jattebra utan barn. Och i 30ars aldern med for den delen. Med deltid blir det lite helg-hela-veckan-lang kansla. Man kan ta en ol utan daligt samvete, for man "jobbar ju knappt" nasta dag. Och man far hur mycket somn som helst, aven om man ar ute och svirar. Men det kanske blir lite svart att applicera till den privata sektorn - vet inte hur sugen min chef skulle vara att tilllata mig att endast ta slacker-eftermiddagsshiftet varje dag...

Det blev lite vin i helgen. Och nagra ol. En middag hemma. Nagra filmer. Och manga tacos. Och sa at jag mitt livs (hittills) basta burrito. Den kostade ungefar £2 och racker till bade lunch och middag till en mexikansk man av medel-storre storlek som spelar rugby. Till hans 20 kg lattare svenska flickvan rackte den dock endast till lunch. Och sen var vi anda tvunga att stanna pa Dunkin Donuts pa vagen hem sa att hon kunde fa en stor kaffe latte och en doughnut till efterratt...

1 comment:

Marius S said...

Har hon haft "LAN-helg" tänkte jag och fick massa syner om Counter-Strike. Puente! Nästan ingen vet varför men de är lika glada ändå.