Wednesday, February 25, 2009

Prosit

Alltsa, jag ar fortfarande forkyld. Vaknar varje morgon med den dar forkylningssmaken i halsen och onskar att jag kunde stanna i sangen och vara helt ledig hela dagen. Jobbar man hemmifran kravs det dock ordentlig sjukdom for att ta en dag ledigt. De ganger jag har gjort det har jag inte kunnat sitta upp. Sa lange jag kan sitta framfor datorn eller sitta i sangen med laptopen i knaet sa ar det jobba som galler. Det ar som pa mellanstadiet da jag ibland gnallde pa mamma att jag var sjuk och ville stanna hemma och hennes standardsvar (om det nu inte var helt uppenbart att jag var riktigt sjuk) var: "Ga till skolan och om du kanner dig dalig sa far du ga hem." Suck, det var ju sallan man orkade overtyga lararen om att man var sjuk och sen trava hem. Dessutom missade man ju hela den dar harliga kanslan att fortsatta ha pa mig pyjamas och ga direkt tillbaka till sangen fran frukosten...

Nu har jag ju pyjamas pa mig varje dag fram till lunch eller sa, och fortfarande ger det mig ett litet mysighets-pirr da och da. Dock saknar jag atta kunna take a sick day ibland...

1 comment:

Milea said...

Oh - här fanns alltså en utlandssvenk, vilket hör till min favorit kategori av människor :-)

Tack för kommentaren i min blogg! Din korsade fingrar hjälpte - prinsessan kommer hem i morgon!