Tuesday, January 17, 2006

Blender

Jag har glomt att beratta att jag kopte en mixer i forra veckan, en sen julklapp till oss bada. Och jag alskar den. Hur jag har kunnat leva sa lange utan en blender ar svart att forsta just nu.
Sen den inforskaffades har vi gjort smooties nastan varje dag. Eller "vitaminas" som de heter har. Banan&jordgubb, banan&mango, banan&papaya&jordgubb&apple&clementin. Ned i mixern med lite mjolk och viola! Jag, som helst inte lagar mat som tar langre tid att tillreda an 15 min och innehaller hogst 5 ingredienser, verkar ha hittat mitt Valhalla!
Igar var jag och kopte en sil och kode sen apple & morot, plus lite vatten, i mixern. Hallde genom silen och vips hade jag ordnat juice! Fast jag maste nog jobba pa proportionerna lite mer.
Nasta vecka ska jag laga Creme of tomato soup - ned med tomaterna i mixern bara. Ah, there is no end to the possibilities!

No comments: