Thursday, January 12, 2006

Froken Duktig

Har jobbat ratt duktigt de senaste dagarna. Pa tisdag kvall slutatde jag inte forran lite efter elva pa kvallen, och da var jag ratt trott eftersom jag gatt upp vid kvart i fem. Jobbade dock inte hela dagen utan hann aven med middag och en halv film. Sen loggade min kollega i Singapore pa sa vi gick egenom en del saker. Det ar 14 timmars tidskillnad mellan Singapore och Sao Paulo och det ar forbluffande hur manga timmar per dag jag & kollegan jobbar ihop. Beror ju pa att vi bade jobbar ratt markliga tider...
Kandes ratt sa patetiskt att ga upp och fortsatta jobba kloclan fem pa morgonen efter att ha lamnat skrivbordet mindre an 6 timmar tidigare, men resultatet var bra och jag var nojd.

Ikvall har jag bakat vete tortillas! Fajitas star vanligtvis pa min & JSs meny varje vecka men har i Sao Paulo har vi bara lyckats hitta tortillas som har importerats fran USA (fran Mexiko vore kanske mer logiskt med fa saker ar logiska i det har landet) och darfor as ruskigt dyra. Av princip vill vi inte betala over 60 kronor for ett paket tortillas sa jag bestamde mig for att baka egna. Laga mat intresserar mig inte (som tur lagar JS bade garna och bra sa jag kan ga och lagga mig matt varje dag) men baka gillar jag, aven om tortillas inte innehaller natt ungsmoment. Kollade upp recept pa Internet och det verkade latt - mjol, bakpulver, salt, olja och vatten. Anvande en vinflaska som kavel. Och det blev bra. Men nu svider mina fingertoppar efter att jag har hackat chili till salsan...

No comments: