Monday, January 09, 2006

Internet i Stugan?

Jag ska ringa Telia och kolla om jag kan skaffa ADSL i stugan. Just nu har vi ingen fast telefon dar overhuvudtaget. Vi sa upp kontraketet for flera ar sen och 2001 sa blaste telefonledningen ned och vi brydde oss aldrig om att fixa den, da vi alltid hade mobil darute. Men nu ska jag kolla upp om det ar vart att fa dit en tekniker och fixa ledningen samt odna till den inne i huset (telefonsladden var alltid en temporar lagning, sa for nagra ar sedan klippte jag helt enkelt av den - inte helt smart kanske...). Vilken lyx det skulle vara att kunna sitta i Stugan och jobba! Hade jag palitligt Internet darute (jag behover mist 1Mb for att kunna jobba, helst 2) skulle jag kunna vara i Sverige hela somrarna!
Jag klarar inte av att bo i Sverige, landet har nan marklig deprimerande effekt pa mig, men jag alskar Sverige om sommaren. Och det skar i hjartat varje gang jag maste landna sommarstugan i Augusti. Men med internet skulle jag kunna uppfylla min drom om att bo nagonstans i Europa (Barcelona, London, Madrid?) men anda tillbringa somrarna i Sverige.
Ska aven ansoka om bygglov. Beroende pa finansieringsmojligheter skulle jag namligen vilja installera dusch i stugan, och da maste huset byggas ut. Kanske kan fa till ett storre sovrum samtidigt - maste fa plats med fler bokhyllor; huset svammar over av bocker.

1 comment:

Anonymous said...

Låter suveränt! Jag håller tummarna.