Tuesday, January 17, 2006

U2 hysteri

Igar nar jag gick till affaren sa stotte jag pa en slingrande ko av ungdomar som rackte flera kvarter fran var lokala Pao de Acucar. Forstod snart att de vantade pa att U2 biljetterna for nasta manads konsert skulle slappas och medans jag var inne i affaren oppnades biljettluckorna under stort jubel (biljettboxen var placerad utanfor mataffaren).
Det var en av sommarens varmaste dagar hittills och alla dessa manniskor hade suttit ute i det gassande solskenet hela dagen. De flesta hade paraplyer med sig mot solen och en del gick omkring med ispasar pa huvudet. Jag gillar visserligen U2 och har varit pa flera konserter, men icke att jag skulle utsatta mig for en sadan tortyr! Kanske helt forgaves dessutom - foljande artikel fanns namligen pa BBCs hemsida idag.

No comments: