Monday, January 09, 2006

Kompott

Vi har slut pa havregryn sa imorse lagade jag apple- och banankompott till frukost istallet for appelgrot. Det var inte gott. Det skulle knappast vara gott senare pa dagen helller men just pa morgonen var det vidrigt. Varm banan! Hur kunde jag vara sa dum?
Jag gillar inte sota saker pa morgonen. Appelgrot ar det sotaste jag kan tanka mig. Honungssmorgasar som jag levde pa som liten gar garanterat bort. Det gor sota flingor ocksa. Jag vill ha salt pa morgonen. Det basta ar rester fran gardagens middag - kall risotto eller kall pasta. Mums! Knackebrod med ost och tomatskivor, med salt, ar en annan favorit.
Nar JS's syster kommer och halsar pa om nagra veckor ska jag be henne ta med sig ett paket Ryvita (dark rye). Saknar knackebrod.

Idag ska jag:
-jobba pa min jobb text (inflations utsikter for 2006)
-skicka ett fax till Reuters i Singapore (lang historia)
-kopa brandvarnare.

1 comment:

Anonymous said...

Knäckebröd med kaviar och ost. Mmmm :)