Thursday, April 02, 2009

Nagot stammer inte...

Ringde min bank och bad om att hoja kreditlimiten pa mitt kreditkort. Nasta manad ska jag namligen betala en riktigt stor tandlakarrakning och jag ville ju inte garna spracka min limit pga nagot sa trist som ett tandlakarbesok.
Jag har varit kund hos min brittiska bank i nio ar nu. Jag har haft kreditkort med dem hela tiden och punktligt betalat av hela kortet varje manad. Inte en enda overtrakassering. Och min limit ar lag om man jamfor mot vad jag tjanar. Men nja, banken var inte riktigt saker. De maste dubbelkolla det har. Svar inom ett par dagar.
Och det skulle man ju kunna saga att det beror pa att bankerna nu ar mer forsiktig med sin utlaning, och det ar ju bra. Men under samtalet forsokte bank killen pracka pa mig ett bostadlan. Alltsa, det var inte helt klart om de kunde hoja min kredit grans med ynka £2000, men de skulle gladeligen ge mig ett lan pa hundra ganger det beloppet. Jag vet inte, ar min kreditvardighet lite, ehm, relativ..?

1 comment:

Marius S said...

haha så länge du sätter ditt boende i pant så känner de sig jättesäkra!