Tuesday, April 14, 2009

Pasklov

Hade en fanastisk fin helg i Cholula, soder om Mexico City. Besokte Rs mormor och det blev flera cuba libres i hennes tradgard i solen (jag med 40 SPF). Laste poesi (hon undervisade tidigare pa universitetet), at massor med god mat, sov gott, klattrade upp pa pyramiden i Cholula (den med kyrkan pa toppen), sag vulkanen Popocatepetl (den gar inte alltid att se genom diset), besokte Cholula's 'Container City' (ett omrade dar containrar ar har stallts upp och gjort om till hippa butiker, kafeer, bagerier, barer och restauranger. En helt genial ide som jag tror kommer att sprida sig till andra stader) och forsokte att festa lite en kvall men da Cholula ar en universitetsstad sa var det hur dott som helst under pasken (varre an Uppsala pa sommaren!).

2 comments:

Marius S said...

Kul att du var i Cholula! Jag har varit där en del själv. Containrarna har jag aldrig hört talas om det är kanske något nytt påhitt?

Själv var jag i Morelia med magsjuka och sen en tur till Patzcuaro. Jag börjar gilla Morelia kan jag säga.

Basilika said...

Usch, magsjuka. Hoppas att du mar battre! Ser fram emot att lasa om Morelia och Patzcuaro.

Container City verkar vara en ny grej och ligger centralt inne i stan (nara pyramiden). Kul stalle att besoka. Drack nagra riktigt daliga drinkar dar (pa toppen av en bar-container) men utsikten var fantastiskt med Popo i solnedgang.