Tuesday, April 07, 2009

Tillbaka i Mexiko

Det ar skont att vara tillbaka. Resan gick latt, aven om det tog mig nastan en timme att ta mig igenom passkontrollen. Landade i trettio graders varme i lordagskvall. Sen dess har jag packat upp en del, atit stora mangder guacamole, gatt och handlat tva ganger (alskar mexikanska mataffarer), atit fem tacos och lyckats fa lite farg avan om jag anvant solskyddsfaktor 40 och hallit mig i skuggan. Over pask aker vi till Puebla och Cholula for att se varldens storsta pyramid. Nu ar ju pyraminden i Cholula inte utgravd utan ser ut som en storre kulle, med en kyrka pa toppen. Spanjorerna var ju valdigt fortjusta att bygga kyrkor ovanpa tempel, eller annu hellre, med byggstenar tagna fran tempel, for att riktigt forsakra sig om att driva ut att det hedniska. Men det ska bli skont att lamna stan nagra dagar.

No comments: