Friday, April 17, 2009

Ska jag inte skriva hem om...

Hittade igar en skrynklig lapp i botten av brevladan som uppmanade till deltagande i ett gatumote forsta lordagen i mars med anledning av tidigare husinbrott (plural) samt kidnappningen som skedde pa var gata den 2 mars. Och jag som tycker att vi bor i ett sa sakert omrade! Damn! Aven om kidnappningarna ju mest ar sk 'express kidnappningar', dvs ta en tur till bankomaten och ta ut sa mycket pengar du kan, sa ar det nagot jag oroar mig for. Jag promenader nasta dagligen i omradet och det ar klart att jag star ut, inte bara pga av att jag ar lang och blond, men antagligen mest for att knappt nagon promenerar har. Och en titt pa mig och alla vet att jag har pengar i bankomaten (dock har jag aldrig bankomatkortet med mig nar jag promenerar sjalv, utan bara lite kontanter) och an varre, de kanske tanker att min familj har pengar...

Anda vill jag inte lata det har paverka min vardag. Jag ar forsiktig - promenerar pa morgonen, i villakvarter dar folk ar ute och tvattar bilarna, vattnar sina tradgardar, rastar hundarna - men jag kan inte borja bli paranoid och isolera mig. Nar jag flyttar hit ar det dock gymmedlemskap som galler...

No comments: